קונדומים הם אחת הצורות היעילות ביותר של אמצעי מניעה

קונדומים הם אחת הצורות האמינות והיעילות ביותר של אמצעי מניעה למניעת הריון. הם גם אחת הצורות העתיקות ביותר של אמצעי מניעה, שתועדה לראשונה בשימוש במצרים במאה ה -13, אם כי עדויות ארכאולוגיות מצביעות על כך שהם עשויים להיות בשימוש כבר בשנת 1000 לפני הספירה. בנוסף להיסטוריה הארוכה שלהם, קונדומים הם גם סבירים מאוד, נגישים באופן נרחב, והוא יכול גם לספק הגנה מפני העברת כמה זיהומים המועברים במגע מיני (STI).

קונדומים עשויים מגומי דק (בדרך כלל לטקס או פוליאוריתן) ומונחים מעל הפין לפני קיום יחסי מין כדי ליצור מחסום שחוסם זרע מלהיכנס לנרתיק ולהפרות ביצית. קונדומים גבריים נועדו להתאים למגוון רחב של גדלי פין ויכולים להגיע במגוון צורות, חומרים וצבעים. קונדומים שונים עשויים להיות גם תכונות אחרות כגון חתיכים, צלעות, מרקמים מנוקדים עבור הנאה נוספת וגירוי. קונדומים נשיים, המכונים לעתים קרובות "נשיות", עשויים מחומר פלסטי רך ומרפדים את פנים הנרתיק כדי ליצור מחסום. ניתן להחדיר קונדומים נשיים עד שמונה שעות לפני קיום יחסי מין ואין להשתמש בהם לצד קונדומים גבריים.

כאשר משתמשים בהם כראוי, ועבור כל אקט של יחסי מין, קונדומים הם צורה יעילה ביותר של אמצעי מניעה. על פי הורות מתוכננת, כאשר משתמשים בהם נכון, קונדומים יעילים ב-98% במניעת הריון. שיעור היעילות תלוי במידת השימוש העקבי והנכון בקונדום בכל פעם, כגון לוודא שאין הפסקות או דליפות בקונדום ושהוא משמש מתחילתו ועד סופו במהלך קיום יחסי מין. קונדומים הם גם הצורה היחידה של אמצעי מניעה המגן מפני כמה מחלות מין, ולכן הם חשובים במיוחד לשמש ליחסי מין עם שותפים חדשים או אם קיים סיכון כלשהו של העברת STI. חשוב להיות מודעים לתאריך התפוגה של קונדומים, שכן קונדומים שפג תוקפם הם הרבה פחות יעילים ויכולים להגדיל את הסיכון להעברה.

בעת רכישת קונדומים, יש כמה תכונות חשובות לחפש. קונדומים לטקס הם הסוג הנפוץ ביותר והם החזקים והיעילים ביותר במניעת הריון ומחלות מין. חשוב גם לבדוק שהקונדום מאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לאיכות, בטיחות ויעילות. יש לבדוק את כל הקונדומים גם לסימון 'עפיפון' או 'CE', המציין שהם עומדים בסטנדרטים האירופיים של איכות ובטיחות. יש גם מגוון של קונדומים משומנים זמינים, אשר יכולים לעזור להפחית את החיכוך ולמזער את הסיכון לשבירה, אם כי הוספת חומר סיכה נוסף היא גם אופציה.

קונדומים הם אחת הצורות הזולות ביותר של אמצעי מניעה והם זמינים ברחבי העולם בבתי מרקחת, סופרמרקטים ובאינטרנט. בארצות הברית, קונדומים זמינים אפילו בחינם בבתי ספר, מרכזי בריאות במכללות ובאוניברסיטאות, מרפאות וארגונים אחרים. קונדומים שנקנו בחנות יכולים להיות יקרים ואם העלות היא בעיה אז יש אפשרויות אחרות, כגון להזמין אותם באינטרנט או ליצור קשר עם מחלקות בריאות או מרפאות שעשויות להציע אותם בחינם.

שימוש בקונדומים הוא דרך מהירה, קלה ויעילה למניעת הריון ומחלות מין. כאמור, קונדומים הם אחת מצורות המניעה הוותיקות והאמינות ביותר, מספקים הגנה מצוינת כאשר משתמשים בהם נכון, הם זולים וזמינים באופן נרחב, ויכולים לספק ממד נוסף של הנאה. חשוב לשלב שימוש בקונדום עם צורות אחרות של אמצעי מניעה, כגון גלולה או התקן תוך רחמי, לשכבת הגנה נוספת ולהבטיח את רמות היעילות הגבוהות ביותר.


Posted

in

by

Tags: